خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





نقد و بررسی سوالات نهایی حسابان 92

    دانلود سوالات حسابان

     

    آنچه واضح است اینست که سوالات امتحانات نهایی تناسب چندانی با تمرینات آخر فصل ها و مثالهایی که همکاران در حین تدریس حل می کنند ندارند . و  بین دانش آموزان خوب باب شده است که اصطلاح (( ساده- آبکی )) را برای سوالات امتحان نهایی به کار ببرند. به نظر اینجانب هدف طراحان نهایی در این راستاست که دانش آموزان ضعیف نمره مناسبی دریافت کنند و در این میان دانش آموزان خوب را از پاسخ به  حداقل یک سوال خوب و خلاقانه محروم می کنند. امید است در سالهای آینده(( سوال نهایی))  جای (( سوال کنکوری )) را بگیرد !!

     در این جا به بررسی  چند سوال از امتحان خرداد 92 درس حسابان می پردازم.

    سوال (2)  :  با توجه به صورت  سوال که تشخیص علامت c,b,a  مورد نظر است ، نمره  سوال متناسب نیست.

    سوال (4) : قسمت (ب) تابع داده شده  مناسب جای خالی نیست و هدف طراح را برآورده نمی کند.

    سوال (10) : یکی از مثالهای حل شده کتاب است که برای دانش آموزسوم  ریاضی فیزیک  بهتر بود سوالی در همین سطح  که حل آن  در کتاب نباشد، طرح می شد.

    سوال (12) : در صورتی که پاسخ دانش آموزی (( حد ندارد )) باشد جواب سوال را داده است !! که مسلما مورد نظر طراح سوال نبوده است . به نظر من اگر صورت سوال به این صورت بود که ((  وجود یا عدم وجود حد تابع ......   را در x=.....  بررسی کنید)) هدف طراح را برآورده می کرد.

    سوال (15):  سوال در مورد مشتق های چپ و راست تابع قدرمطلق به طور جداگانه است واستفاده از عبارت((درصورت وجود )) اضافی و حتی گمراه کننده است.

    سوال (16) : از آنجا که در سوال 14 مشتق  تابع کسری  استفاده نشده است ، تابع داده شده دراین سوال بسیار مناسب است.

    مختار محمودیان سرگروه ریاضی  شهرستان جوانرود

     


    این مطلب تا کنون 18 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : سوال ,دانش ,تابع ,نهایی ,وجود ,طراح ,دانش آموزان ,تابع داده ,
    نقد و بررسی سوالات نهایی حسابان 92

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده